کد خبر: ۱۱۷۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 08 June 2024

صادقی نیارکی با بیان اینکه بخشی از جمعیت زندان را محکومان امور مالی تشکیل می دهد، تصریح کرد: بر اساس سیاست های دستگاه قضایی باید محکومین مالی خصوصا مهریه در زندان ها به حداقل رسیده و تقاضای اعسار آنان پذیرفته شود.به گزارش تابناک گیلان نشست کاهش جمعیت کیفری زندان ها به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه درقوه قضائیه امور مربوط به زندانیان همواره مورد توجه بوده است اظهار داشت: در این خصوص دستور العملی تحت عنوان ساماندهی امور زندانیان نیز از ادوار گذشته تنظیم شده و به استان ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از جمعیت زندان را محکومان امور مالی تشکیل می دهد، تصریح کرد: بر اساس سیاست های دستگاه قضایی باید محکومین مالی خصوصا مهریه در زندان ها به حداقل رسیده و تقاضای اعسار آنان پذیرفته شود.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر استفاده از پابند الکترونیک افزود: باید از این ظرفیت در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان بهره برد.

وی در پایان با تشکر از روسای دادگستری ها و همچنین قضاتی که از نهادهای ارفاقی جاگزین حبس در صدور آراء قضایی استفاده می کنند ابراز داشت: در هفته قوه قضائیه باید از این قضات تقدیر شود و امید است که در آینده شاهد بهره مندی حداکثری از چنین راهکارهایی بوده و جمعیت کیفری زندان ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار